AQUA FITNESS - AQUA ZUMBA

aquafitnessTa coraz popularniejsza forma usprawniania sportu oznacza ćwiczenia fizyczne, wytrzymałościowe o charakterze tlenowym, wykonywane w środowisku wodnym.

Trening w wodzie to obecnie niezwykle atrakcyjna forma aktywności fizycznej o różnym stopniu zaawansowania, dostosowana dla osób w każdym  wieku, stopniu umiejętności poruszania się w wodzie, i sprawności fizycznej.

Jest treningiem układu krążeniowego, oddechowego, wpływa na koordynację, gibkość oraz sprawność narządu ruchu. Charakteryzuje się tym że nie obciąża stawów. Możemy zaliczyć go do typu ćwiczeń w odciążeniu, a jeśli my opór poprzez wykorzystanie przyborów, wówczas mamy do czynienia z ćwiczeniami w odciążeniu z oporem.

Ta forma cieszy się duża popularnością na całym świecie, zarówno wśród osób zdrowych jak i u osób niepełnosprawnych. Sportowcy różnych dyscyplin wykorzystują ćwiczenia w wodzie jako trening uzupełniający.

 

Ćwiczenia w wodzie przybrały obecnie kilka form. Można je podzielić na proste ćwiczenia typu rehabilitacyjnego, wykorzystywane głównie przez osoby, które dopiero zaczynają swoja przygodę z taką formą ruchu, nie posiadające umiejętności pływania i obawiające środowiska wodnego.

Aqua aerobic, zajęcia intensywniejsze, przeniesione proste elementy aerobicu do środowiska wodnego uatrakcyjniło zajęcia, zyskało nowych zwolenników. Jest polecany szczególnie osobom, które pragną podnieść swój poziom sprawności fizycznej, pacjentom po operacjach, osobom otyłym, kobietom w ciąży. To również świetna forma ruchu dla osób z problemami układu krążenia, chorobami stawów i kręgosłupa, a także cierpiącymi na osteoporozę.

Połączenie ćwiczeń wzmacniających i poprawiających krążenie wraz z masującym wpływem wody wpływa wyjątkowo skutecznie na walkę z celulitem.

Jest to trening ogólnoustrojowy, wzmacniający mięsnie, wysmuklający ciało i poprawiający samopoczucie.

Odpowiednio dobrana muzyka zachęca do wysiłku i opóźnia występowanie zmęczenia.

Cechą charakterystyczną zajęć jest prowadzenie ich w pełnym odciążeniu. Ciało ludzkie waży w wodzie około 90% mniej niż na lądzie, a ćwiczenia nie powodują obciążenia stawów. Ponieważ woda stanowi dość duży opór, pozwala zwiększyć to siłę pracy mięśni jak podczas treningu na siłowni. Pomimo, że mięśnie pracują bardzo intensywnie nie odczuwa się zmęczenia, dlatego nie ignorujmy pojawiającego się niespodziewanie bólu. Pamiętajmy również o konieczności zachowania prawidłowej techniki.

Wykorzystując specjalistyczny sprzęt taki jak pasy wypornościowe, hantle, makarony, deski wpływamy na zwiększenie obciążenia i jednocześnie na uatrakcyjnienie zajęć.

Nowo powstałą formą na bazie aquaaerobicu jest Aqua Zumba. To taniec i ćwiczenie w jednym. Forma pełna latynoskich rytmów, przynosząca nowy wymiar w zakresie wzmacniania mięśni całego ciała.

Wszystkie zajęcia w wodzie opierają się na starannie przemyślanej koncepcji i odpowiednio przygotowanym toku lekcji na który składa się rozgrzewka, część główna aerobowa i wzmacniająca, część uspokajająca i końcowy aktywny stretching.

Nowości na stronie

Hipo, izo czy hipertoniki?
Podczas wysiłku fizycznego powinno się zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu oraz uzupełnienie makroelementów dlatego też warto zwrócić uwagę na przyjmowane płyny. Osoby trenu
NAJCZĘSTRZE BŁĘDY TRENINGOWE
1. CZAS Błąd podstawowy, który popełniają niemalże wszyscy. Zbyt długie treningi siłowe, po 1,5 godziny i więcej. Poprawnie wykonany trening maksymalnie 1 godzinę. Później wytwarza
NOWOROCZNE POSTANOWIENIA
Po raz enty czyli JAK WYTRWAĆ... :-) Początek nowego roku, po zastawionym świątecznym stole, wtedy to większość z nas postanawia ze wzmożoną siłą wziąć się za swoją sylwetkę, ko