STEP INTERWAŁOWY

stepinterwalowyKolejną formą ćwiczeń aerobowych jest trening interwałowy, który charakteryzuje się wysiłkiem ze zmienną intensywnością. Częstość skurczów pracy serca powinna wynosić maksymalnie podczas fazy intensywnej - 85%HRmax, a podczas fazy mało intensywnej nie mniej niż 60%HRmax. Według przeprowadzanych badań poprawnie wykonane 20 minutowe interwały pozwalają na zużycie o ponad 50% więcej energii niż 60 minutowe aeroby o stałej intensywności, jednak mniejszy procent tej energii będzie pochodził z tłuszczu, co oczywiście wynika z kilkakrotnego osiągnięcia tempa, w którym rozpoczyna się wysiłek beztlenowy. Dozwolone są rozmaite odmiany aerobów interwałowych m. in. naprzemienne łączenie stepu i aerobicu o dużej intensywności z ćwiczeniami wzmacniającymi - siłowymi o małej intensywności.

Ze względu na duże obciążenie organizmu interwały należy wykonywać w dni wolne od ćwiczeń siłowych, lub w dużym odstępie np. trening siłowy rano, interwały wieczorem.

Nowości na stronie

Hipo, izo czy hipertoniki?
Podczas wysiłku fizycznego powinno się zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu oraz uzupełnienie makroelementów dlatego też warto zwrócić uwagę na przyjmowane płyny. Osoby trenu
NAJCZĘSTRZE BŁĘDY TRENINGOWE
1. CZAS Błąd podstawowy, który popełniają niemalże wszyscy. Zbyt długie treningi siłowe, po 1,5 godziny i więcej. Poprawnie wykonany trening maksymalnie 1 godzinę. Później wytwarza
NOWOROCZNE POSTANOWIENIA
Po raz enty czyli JAK WYTRWAĆ... :-) Początek nowego roku, po zastawionym świątecznym stole, wtedy to większość z nas postanawia ze wzmożoną siłą wziąć się za swoją sylwetkę, ko