WYKORZYSTYWANE PRZYRZĄDY

przyrzadySTEP - platforma, na którą się wchodzi, schodzi, używany przede wszystkim do zajęć choreograficznych. Idealny do ćwiczeń wzmacniających układ krążenia, kształtujących dolne partie ciała oraz do spalania kalorii.

 

PIŁKI DUŻE - 65, 75 cm mają niezwykle szerokie zastosowanie, mogą być stosowane przez każdego, bez względu na wiek czy formę fizyczną. Wykorzystuje się je między innymi w treningach u sportowców. Niesamowitą skuteczność ćwiczeń z piłką uzyskujesz dzięki niestabilnej bazie, która podczas ćwiczeń konkretnych mięśni dodatkowo aktywizuje mięśnie posturalne (brzuch, plecy, boki, pośladki), aby utrzymać ciało i piłkę w pożądanej pozycji. W praktyce oznacza to, że podczas normalnego treningu nie tylko ćwiczysz konkretne mięśnie, ale również poprawiasz swoją równowagę oraz pracujesz nad lepszą postawą i zapobiegasz problemom z kręgosłupem. Wykorzystanie piłki w treningu daje dodatkowe wyzwania ciału, pozwala zwiększyć zakresy ruchu i jednocześnie zapobiega nadwyrężaniu stawów.

Ćwiczenia z piłką poprawiają propriorecepcję, czyli umiejętność czucia ciała w przestrzeni. Piłkę stosuję się w treningu ogólnorozwojowym, szczególnie świetnie nadaje się do wzmacniania mięśni grzbietu, zwiększania ruchomości w stawach oraz korekcji wad postawy. Występują różne rozmiary piłek. Wielkość piłki dopasowujemy do wzrostu osoby ćwiczącej. MAŁA PIŁKA tzw. easyball - 22 cm - jest niezastąpiona podczas zajęć w systemie Pilates. Szczególnie polecana jest do relaksacji i rozciągania. Doskonale sprawdza się w rehabilitacji - wzmocnienie mięśni, odciążenie odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Jest także doskonałym przyrządem dla osób z nadwagą, a także dla kobiet w ciąży. Wykorzystanie piłki w treningu daje dodatkowe wyzwania ciału, wprowadza do treningu urozmaicenie i nowe pozytywnie bodźce. OVOBALL to piłka o eliptycznym kształcie. Umożliwia realizację różnorodnego i efektywnego treningu, zarówno w sali, jak i w wodzie. Jest wykonana z materiału o bardzo dobrej elastyczności i przyczepności, dlatego jest na tyle sprężysta, że oddaje pewien procent siły, z jaką na nią oddziałujemy, powodując opór i dodatkową reakcję mięśni. Niestabilna powierzchnia tego przyboru zmusza użytkownika do zaangażowania biernego i czynnego układu ruchu, co jest szczególnie ważne ze względu na rozpowszechniony siedzący tryb życia i zmniejszającą się umiejętność świadomej kontroli ciała. W zależności od ułożenia piłki - w pionie, w poziomie, wzdłuż lub w poprzek osi ciała - możemy zmieniać intensywność ćwiczeń. Dzięki temu łatwo dostosowujemy poziom trudności treningu do poziomu zaawansowania ćwiczącego.

 

 

TUBING/GUMA - umożliwia wzmocnienie siły mięśni całego ciała, poprawienie ich wytrzymałości, ruchomości i elastyczności. Ze względu na nieograniczoną liczbę ćwiczeń wykorzystywane są w ortopedii, medycynie sportowej, rehabilitacji, pediatrii, geriatrii, domowej opiece medycznej, terapii manualnej, a także do ćwiczeń siłowych, fitness i pilates.

 

 

 

Nowości na stronie

Hipo, izo czy hipertoniki?
Podczas wysiłku fizycznego powinno się zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu oraz uzupełnienie makroelementów dlatego też warto zwrócić uwagę na przyjmowane płyny. Osoby trenu
NAJCZĘSTRZE BŁĘDY TRENINGOWE
1. CZAS Błąd podstawowy, który popełniają niemalże wszyscy. Zbyt długie treningi siłowe, po 1,5 godziny i więcej. Poprawnie wykonany trening maksymalnie 1 godzinę. Później wytwarza
NOWOROCZNE POSTANOWIENIA
Po raz enty czyli JAK WYTRWAĆ... :-) Początek nowego roku, po zastawionym świątecznym stole, wtedy to większość z nas postanawia ze wzmożoną siłą wziąć się za swoją sylwetkę, ko